Familjeting

Under Kristi Himmelsfärdshelgen packade vi bilen igen för en helg på ”basläger” med en del andra familjer. Några dagars camping, tältsovande, sandslottsbyggande, badande, kajakpaddlande och drakflygande. Det sistnämnda var definitivt det vi var sämst på! 🙂

IMGA0118 kopia

 

Annons

Vi sov i egna tält allihop, oftast var familj för sig. Matlagning skedde på stormkök och det som tillagades var alltifrån tacos till havregrynsgröt och pasta carbonara.

IMGA0111 kopia

 

Vi sov i vårt Hilleberg Staika, egentligen ett 2-personerstält men än så länge går det faktiskt bättre än jag trodde att sova alla tre i det. Det går inte riktigt in tre liggunderlag i bredd, men med tanke på att E än så länge är ganska liten så kräver han inte riktigt fullbredd på sovplatsen.

IMGA0154 kopia

Inte direkt en barnkajak, men lille E var onekligen nöjd med den lilla provturen!

Annons

Du kanske också vill läsa detta:

Boktips för 11-årig storläsare

Boktips för 11-årig storläsare

Jag frågade häromdagen mitt facebooknätverk efter boktips för vår 11-åriga storläsare. Som hint gav jag att han slukade Harry Potter på kort tid men att han tyckte att Liftarens guide till galaxen "var lite svår". Och att han läst alla (?) Warriorsböckerna. Jag fick...

läs mer
Missa inte vår Inspirationsträff Malmö 10 september!

Missa inte vår Inspirationsträff Malmö 10 september!

Är du föräldraledig, drömmer om friluftsliv med barn och bor i närheten av Malmö? Då tror vi att vi har grejen för dig! För tisdagen den 10 september kör vi Inspirationsträff för alla som vill lära sig mer om friluftsliv med barn. Målet på träffen är att alla...

läs mer